Zdravlje

Zdravstveni rizici

Svaki profesionalni vozač se svakodnevno izlaže zagađenoj, bučnoj i opasnoj okolini.  Osim okoline koja narušava njihovo zdravstveno stanje, radi radnog vremena mnogi vozači  imaju manjak vremena za svoje obitelji i normalan privatan život.

Na zdravlje prvenstveno najviše utjecaja imaju razni ispušni plinovi koji bitno utječu na respiratorni ( dišni ) sustav samog vozača, te naravno bučna okolina koja može dovesti do problema sa sluhom.

Za vrijeme same vožnje vozač  mora biti vrlo oprezan , samim time oči su pod konstantnom napetošču kao i cijela postura tijela. Sjedenje u istom položaju za vrijeme vožnje ima veliki utjecaj na probleme sa kralježnicom. Sama vožnja, konstantne vibracije uvelike daju dodatan pritisak na donji dio leđa čime se često javlja bol i zakočenost. uz sve to dio mišica je pod stalnom napetošcu dok je drugi dio prilično zanemran.

S obzirom na radno vrijeme vozača vrlo je bitno iskoristiti svaku pauzu te se dobro istegnuti kako bi se misici opustili te smanjili pritisak na samu kraljeznicu.

Ukoliko je moguce , dobro je i za vrijeme voznje povremeno „stisnut“ misice koje slabije koriste ( npr.trbusni misici koji su takodejr stup kraljeznice ) .

Za vrijeme vožnje svaki vozač može za sebe napraviti nešto korisno. Prije svega bitno je da mu je sjedeči položaj ugodan te da je naslon pravilno postavljen.

Po ravnim djelovima ceste svaki vozac moze razgibat vrat laganim pokretima naginjanja uha k vratu te time povečat ionaku slabu cirkulaciju u tom području. Stiskat i opuštat volan ako ruke trnu, napet sve misiče ruke pa opustiti, napet misiče nogu pa opustit. Dakle lagane statičke vježbe kojima se jačaju mišiči, povečava cirkulacija  te smanjuje „utrnutost“.

Prilikom svakog stajanja  , dovoljno je svega par minuta odvojiti za dobro istezanje.

Za Convoy piše:
Suzana Svecnjak Romanic
Bacc.therap.occup