Podesite vaša sjedala!

    Mnogim profesionalnim vozačima se poslije duge vožnje javljaju bolovi  u kralježnici ili u zglobovima. Bolna leđa i istegnuće  mišića   kod ovog posla nisu novost. Već je dugo poznato i znanstveno dokazano  da ljudi koji poslovno puno  putuju, pogotovo na dulje rute spadaju u rizičnu skupinu . Ljudi s problemima kičme i sa svim ostalim drugim bolestima vezanih uz nju.

    Istraživanjem  vezanim  uz tu temu  2006. god.  dokazalo se da su oboljenja motoričkog sustava preko 22% češća kod profesionalnih vozača. Tako da su problemi s kičmom kod profesionalnih vozača sasvim opravdani.  Sama činjenica nam govori da je vozačevo sjedalo  najvažnije oruđe kod posla vozača, ono bi trebalo smanjiti  opterećenja leđa i zglobova. Nije samo kvaliteta sjedala odlučujuća, nego i pravilno sjedenje   čini  važan  element.    Vozač se mora koliko je više moguće  držati pravilno  u sjedalu.  Isplati se par minuta  prije početka vožnje  investirati u pravilno podešavanje sjedala,  za pravilno sjedenje tijekom vožnje .

    Vozač  koji  prođe  150000 km u godini je u pravilo duže vrijeme u zatvorenom prostoru i od prilike provede oko 6000 sati  provede u svom vozilu. Posebice kroz vožnju  s dignutim rukama,  pogledom naprijed  i nogama na pedalama,  stvara se napetost i jedna vrsta prisilnog držanja. K tome se pridružuje   stanje ceste koja prenosi  vibracije na vozilo  sa svih strana,  a to opet negativno  djeluje na kralježnicu.

    Tome još pridonosi činjenica da su vozači većinom muškarci  koji su češće  pretili nego uobičajeni građani.  Kod razvoja  i konstrukcije jednog sjedala stručnjaci dijele zadaće jednog vozačkog sjedala u tri zone zdravlja.  Komfor i sigurnost kod čega je zdravlje jedna od najvažnijih zadaća.  Reduciranje vibracija, sprečavanje bolova   i ostalih čimbenika ,  te sprečavanje kronične ozljede kralježnice  i unutarnjih organa.  Tako da i sama konstrukcija sjedala podržava pravilno sjedenje.

    Prethodni članakRadionica kako pravilno pružiti prvu pomoć
    Sljedeći članakApneja, utjecaj na vozače