Pametni tahografi druge generacije (SMT2), uvedeni u okviru Paketa mobilnosti EU, donijeli su mnoge tehnološke prednosti za transportni sektor. Međutim, njihova implementacija nije prošla bez izazova.
Ovi uređaji, koji su dizajnirani da automatski bilježe prelaske granica i koriste Galileo satelitski sistem za autentifikaciju podataka, trenutno se suočavaju s brojnim problemima zbog kašnjenja u operativnosti sustava Galileo i tehničkih nedostataka.
Najveći izazovi u radu pametnih tahografa SMT2
- Kašnjenje Galileo usluge autentifikacije
Jedan od glavnih problema je kašnjenje u dostupnosti ključne Galileo usluge autentifikacije podataka (OSNMA). Iako su ovi tahografi uvedeni u vozila od kolovoza 2023.
- Problemi s geo-lokacijom
Prema prijavama nekoliko zemalja EU, SMT2 tahografi često gube signal, posebno u urbanim sredinama s visokim zgradama ili tijekom oblačnih dana. Ovi problemi mogu uzrokovati nepravilnu evidenciju prelazaka granica, što može dovesti do kazni za transportne firme i vozače.
3.Tehničke poteškoće s antenom
Pojavili su se i problemi s antenama ugrađenim u vozila. U nekim slučajevima, antene nemaju dosta jak signal, što može zahtijevati ugradnju vanjskih antena kako bi se poboljšao prijem satelitskog signala.
Što vozači mogu učiniti?
Iako su ove tehničke poteškoće izvor frustracija, postoje koraci koje vozači mogu poduzeti kako bi minimizirali utjecaj ovih problema i izbjegli kazne:
- Provjera antene i signala
Ako vozači primijete probleme sa signalom, preporučuje se da provjere položaj antene i eventualno pokušaju poboljšati prijem signala pomicanjem vozila na otvorenija područja. Ako problemi potraju, moguće je da će biti potrebna ugradnja vanjske antene.
- Ručni unos podataka
U slučaju da SMT2 ne uspije automatski zabilježiti prelazak granice zbog gubitka signala, vozači bi trebali ručno unijeti podatke kako bi se izbjegle kazne. Ručno evidentiranje osigurava da su svi podaci o prelascima granica i radnim vremenima pravilno evidentirani [frotcom.com].
- Redovito ažuriranje softvera
Jedan od ključnih savjeta za vozače je osigurati da se tahografi redovito ažuriraju čim nova verzija softvera postane dostupna. Ažuriranja softvera omogućavaju SMT2 uređajima da budu usklađeni s najnovijim funkcionalnostima i popravcima.
- Obavještavanje poslodavca
Ako se tehnički problemi nastave, vozači bi trebali odmah obavijestiti svoje nadređene kako bi se poduzele potrebne radnje. Poslodavac može prijaviti kvar proizvođaču ili organizirati servisiranje uređaja.
Želiš vidjeti više ovakvih članaka? Postani član udruge Convoy, najveće zajednice profesionalnih vozača u Hrvatskoj, i doprinesi našem cilju poboljšanja sigurnosti i razmjene vrijednih informacija među vozačima.
Imaš ideju za temu na web stranici? Javi nam se putem kontakt forme i podijeli svoje prijedloge kako bismo zajedno unaprijedili našu web stranicu i osigurali sadržaj koji je relevantan i koristan za naše članove i posjetitelje.