Tahograf instaliran nakon 2012. ima više zaštite (dvostruki sustav detekcije pokreta vozila), pa može biti više poruka i kvarova.
Posebnu pozornost treba posvetiti „pogrešci senzora pokreta” ili „narušenju integriteta podataka”. Ovakvi događaji upućuju na probleme sa senzorom pokreta, a time i bilježenjem aktivnosti vozača (vožnja).
Takve nedostatke treba ukloniti što je prije moguće. U slučaju kvara tahografa, vozači bi trebali ručno bilježiti vrijeme vožnje, rad i odmore kako bi se izbjegla kazna zbog ne evidentiranja radnog, vremena, vožnje, odmora…itd.
Drugi problem mogu biti nejasne ili netočne poruke o „produženom vremenu rada/vožnje” ili poremećenom odmoru.
Novi tahografi analiziraju radno vrijeme i vrijeme odmora vozača. Tahograf stalno provjerava jesu li prekoračeni standardi propisani propisima EU. Međutim, vrijedno je napomenuti da algoritmi ugrađeni u tahografe nisu uvijek u potpunosti u skladu sa smjernicama ili principima analize u složenijim situacijama.
Neki tahografi bilježe razdoblje „raspoloživosti” (kocka) kao odmor. Dok drugi tahograf može tu istu stvar bilježe kao radno vrijeme i kao rezultat toga prijavljuju prekršaji u radu.
Suprotno propisima, neki tahografi smatraju ispravnim raspored podijeljenih pauzi od 20 i 25 minuta – što nije točno (ukupno 45 minuta, ali drugi dio mora biti minimalno 30 minuta i tu dolazi do greške u analizi ).
Na prvi pogled, ova poboljšanja trebala bi olakšati posao vozaču. U stvarnosti ponekad zakompliciraju, pogotovo kada zbog pogrešne poruke tahograf odbija raditi.
Unatoč vizualnoj provjeri ispisa, često vozač više vjeruje „umjetnoj inteligenciji“ nego vlastitom znanju i iskustvu. Takve situacije nisu kvar tahografa – takve poruke vrijedi provjeriti analizom ispisa.
Tahograf, čak i ako prikaže poruku koja „sugerira“ problem s radnim vremenom, ni na koji način neće blokirati mogućnost daljnje vožnje. Ako upućeni vozač prepozna da je tahograf napravio pogrešnu analizu, može i treba to zanemariti i nastaviti s radom.
Zato je toliko važno voditi brigu o visokoj razini obučenosti vozača. Ništa ne može zamijeniti znanje i iskustvo stručno osposobljenog vozača.