Kakve će promjene donijeti pametni tahografi?

Od 15. lipnja 2019. godine, sva nova teretna motorna vozila čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 tone, svi novi autobusi i sva nova vučna vozila čija je najveća dopuštena masa u kombinaciji s priključnim vozilom veća od 3,5 tona, a koja se prvi put puštaju u promet (koja se prvi puta registriraju) na tržištu Europske unije, moraju biti opremljena pametnim tahografom.
Prema Uredbi 165/2014 od 15.6.2019. sva novoregistrirana vozila koja moraju u sebi imati ugrađeni tahograf, morat će imati ugrađen Smart tahograf (Pametni tahograf).

Pametni tahograf je digitalni tahograf najnovije generacije koji ima sljedeće dodatne funkcije

GPS – pozicioniranje vozila na početku i na kraju radnog vremena vozača (prilikom ubacivanja kartice i izbacivanja kartice) i svaka 3 sata kontinuirane vožnje
DSRC – skidanje podataka (beskontaktno na kratkoj udaljenosti) od strane kontrole. Skidaju se podaci o pogreškama koja mogu upućivati na manipulaciju (NE radna vremena vozača)
Cijeli sustav pametnog tahografa namijenjen je za smanjenje mogućnosti manipulacije tahografom. Također, skidanje podataka u vožnji će omogućiti kontroli da ne moraju nepotrebno zaustavljati vozila ako se ne radi o određenoj manipulaciji.

Razlog pojave pametnih tahografa je sigurnost na cestama

Daljinsko preuzimanje od strane izvršnih tijela omogućit će im da identificiraju vozila s potencijalnim poteškoćama u vezi s manipulacijama ili zlouporabom.
Pametni tahografi koristit će Bluetooth za prijenos podataka, a iako se Uredba u početku primjenjuje samo na vozila na međunarodnim putovanjima, u praksi će sva novo registrirana vozila od 15. lipnja 2019. imati ugrađene pametne tahografe.
Preneseni podaci neće dovesti do automatskih novčanih kazni za vozača ili vlasnika. Umjesto toga, služit će se samo kako bi se izvršna tijela odlučila hoće li ili ne zaustaviti vozilo i izvršiti formalnu provjeru.

Informacije koje se automatski šalju

Podaci – koji uključuju prekid napajanja električnom energijom, sukob u kretanju vozila, vožnju bez umetnute kartice i izvještaje o greškama senzora – koristit će se samo u svrhu provjere usklađenosti. Neće se dijeliti s drugim strankama, uključujući povjerenike za promet.
Podaci mogu biti pohranjeni samo od strane izvršnih tijela tijekom trajanja cestovne provjere, a isti se moraju izbrisati najkasnije tri sata nakon obavljene komunikacije, osim ako ne ukazuju da je došlo do manipulacije ili zlouporabe.

Izvor: https://www.route-one.net