Europski paket mobilnosti

Cilj zakonodavstva je poboljšati radne uvjete vozača kamiona i osigurati pošteno tržišno natjecanje na jedinstvenom tržištu. Vozači su često prisiljeni provesti vikende na parkiralištima, tjednima ne viđajući obitelji. Od 20. kolovoza vozači bi se trebali vraćati u bazu svoje tvrtke svaki 3. ili 4. tjedna. Međutim, jedna od najvećih promjena je što vikend pauze ne mogu provoditi u svojim kamionima. Poslodavci bi im sada trebali platiti za najam hotelske sobe.

Problem je u tome što na  autocestama nema dovoljno parkirališta, a kamoli hotelskih soba u kojima bi vozači mogli boraviti. Stoga prijevoznici traže odgodu.

Vozač mora ostaviti kamion i taksijem se odvesti do hotela udaljenog 20ili više kilometara , ali u mnogim slučajevima ne može pronaći ni parkirno mjesto, a kamoli hotel.

Prijevoznici vjeruju  da su to mjere zaštite tržišta maskirane u socijalne mjere između zapadne Europe i država članica EU koje su se pridružile od 2004.

Mjere bi također mogle smanjiti konkurentnost istočnoeuropskih tvrtki, jer će izgubiti dobro plaćena radna mjesta na Zapadu, a mnogima će to značiti kraj poslovanja.

Iz EU parlamenta poručuju

Moramo osigurati da sve tvrtke imaju jednake mogućnosti da se natječu na svim tržištima. Trebat će neko vrijeme, ali to moramo učiniti zajedno ako želimo izgraditi Europu u kojoj su svi na istim temeljima.

U rujnu će se pažljivo pratiti primjena novih mjera u cijeloj Europi, tako da sporno pitanje paketa mobilnosti još uvijek nije gotovo.