Svaka nesreća je drugačija i ima svoj jedinstveni uzrok. Čak i tako, kada duboko zaronite u statistiku, pojavljuje se nekoliko uobičajenih čimbenika. Ove statistike čine osnovu za rad Volvo Trucks Research tima.

Proučavajući nesreće na strukturiran način i kategorizirajući ih prema vrsti, možemo izvući bolje zaključke i postaviti ispravne buduće zahtjeve. Evo šest uobičajenih tipova kamionskih nesreća koje uključuju tri vrste sudionika u prometu: vozače kamiona, vozače automobila (i putnike) i ranjive sudionike u prometu (pješake i bicikliste itd.). 

Sudar s nadolazećim automobilom

Sudar s nadolazećim automobilom najčešća je kamionska nesreća koja dovodi do teških ozljeda ili smrtnih slučajeva putnika u automobilu. Obično se javljaju kao posljedica previsoke brzine, nepažnje vozača ili pogrešno procijenjenog/netočnog pretjecanja. U većini slučajeva automobil ulazi u traku za kamion. Ove nesreće često imaju teške posljedice za putnika u automobilu, zbog velike relativne brzine i velike razlike u težini između kamiona i automobila.

Udruga Convoy, sigurnost

Nesreća na raskrižju s automobilom

 

Riječ je o nesrećama u kojima se na raskrižju sudaraju kamion i osobni automobil. To može biti ili prednji dio kamiona koji udara u stranu automobila ili obrnuto. Ove vrste nesreća često su uzrokovane nepropuštanjem. Prevelika brzina ili ograničena vidljivost također mogu utjecati na rizik od nesreće. 

Udruga Convoy, nesreca na raskrižju sa automobilom

Prijelaz pješaka

 

Ti sudari obično pogađaju pješake, no u opasnosti su vozači motora i biciklisti. Nesreće na prijelazu nastaju kada pješak prelazi cestu ispred kamiona koji putuje umjerenom do velikom brzinom. Obično se događaju u urbanim sredinama, a može biti nekoliko uzroka za ovu vrstu nesreće: na primjer, nepažnja vozača kamiona ili ograničena vidljivost. Drugi uzroci su nepažnja pješaka ili pogrešna procjena brzine kamiona.

Udruga Convoy, nesreća prijelaz pješaka

Nesreća kod skretanja s biciklistom

 

Nesreće pri skretanju obično pogađaju bicikliste, ali pješaci i vozači motora također su u opasnosti. Nesreće se često događaju na raskrižjima kontroliranim semaforima gdje i biciklist i kamion imaju zeleno svjetlo, zbog čega biciklist vjeruje svjetlu bez gledanja. Brzina kamiona je često mala dok se kreće, ali brzina biciklista može biti mala ili velika. Uobičajeno je da vozač kamiona nije primijetio biciklista, zbog ograničene vidljivosti iz kabine, ili da je vozačeva pažnja usmjerena na drugi promet na prometnom raskrižju.

Udruga Convoy, nesreća na raskrižju s biciklistom

Nesreće kod napuštanja trake

 

Nesreće pri napuštanju trake su one u kojima kamion napušta svoju traku, pa čak i samu cestu. Često uključuje prevrtanje kamiona ili sudar s predmetom. Glavni uzroci ove vrste nesreća su nepažnja ili umor vozača, kao i skretanje radi izbjegavanja prepreka. Česte su i u zimskoj vožnji kada su kolnici skliski, ili rub kolnika nije jasno vidljiv.

Udruga Convoy, nesreća kod napuštanja trake

Sudar sa stražnjim dijelom drugog kamiona

 

Sudar s kamionom koji miruje ili putuje manjom brzinom istom trakom vrlo je česta vrsta nesreće u kojoj su putnici u kamionu teško ili čak smrtno ozlijeđeni. Najčešći uzroci su nepažnja vozača ili vožnja preblizu vozilu ispred. Ograničena vidljivost ili skliske ceste mogu, naravno, također doprinijeti. To obično rezultira glavnim udarom na suvozačevoj strani.

Udruga Convoy, sudar u stražnji dio kamiona
IZVOR: VOLVO TRUCKS
Prethodni članakSigurna vožnja  kroz  cestovne tunele za profesionalce
Sljedeći članakHitni koridor spašava živote!