Od 1. siječnja 2026. godine teška teretna vozila iznad 20 tona, koja ulaze u Mađarsku i kroz nju tranzitiraju, smjeti će koristiti isključivo autoceste i brze ceste.
Ova odluka dio je nove prometne politike kojom Mađarska nastoji gotovo u potpunosti ukloniti tranzitni kamionski promet s državnih i lokalnih cesta te ga usmjeriti na prometnice najviše kategorije.
Cilj nove prometne politike Mađarske
Prema službenim najavama mađarskih vlasti, cilj ove mjere je da se promet teških teretnih vozila odvija prvenstveno autocestama i brzim cestama, dok je silazak s autoceste dopušten samo na najkraćoj mogućoj dionici u neposrednoj blizini krajnjeg odredišta. Time se želi smanjiti prolazak kamiona kroz naseljena mjesta, povećati sigurnost cestovnog prometa te smanjiti opterećenje i oštećenja na cestama nižeg reda.
Poseban naglasak stavljen je na tranzitni promet, s obzirom na to da Mađarska ima ključnu ulogu u europskim prometnim tokovima i predstavlja jednu od glavnih poveznica između jugoistočne i zapadne Europe.
Utjecaj na tranzit prema Austriji, Slovačkoj i Rumunjskoj
Za profesionalne vozače koji Mađarsku koriste kao tranzitnu zemlju prema Austriji, Slovačkoj i Rumunjskoj, nova pravila značajno mijenjaju način planiranja i realizacije rute. Tranzit prema Austriji bit će usmjeren na autoceste M7 i M1, čime se isključuje korištenje alternativnih državnih cesta. Smjer prema Slovačkoj odvijat će se auto cestovnom mrežom M7, M0 i M3, dok će promet prema Rumunjskoj biti vezan uz pravce M7, M5 i M43.
Time se u potpunosti ograničava dosadašnja praksa korištenja kraćih ili prometno rasterećenijih magistralnih i regionalnih cesta, što posebno pogađa profesionalne vozače u međunarodnom prijevozu.
Promjene u svakodnevnom radu profesionalnih vozača
Nova regulativa izravno utječe na svakodnevni rad profesionalnih vozača, osobito onih koji upravljaju teškim teretnim vozilima iznad 20 tona. Kretanje će biti strogo vezano uz auto cestovnu i brzu cestovnu mrežu, uz punu primjenu HU-GO sustava naplate cestarine i pojačan nadzor tranzitnog prometa.
Udruga Convoy nastavlja pratiti razvoj ove teme zbog njezina izravnog utjecaja na profesionalne vozače, međunarodni kamionski promet i svakodnevnu praksu cestovnog prijevoza.
IZVOR: hungarytoday.hu, hu-go.hu
Želiš vidjeti više ovakvih članaka? Postani član udruge Convoy, najveće zajednice profesionalnih vozača u Hrvatskoj, i doprinesi našem cilju poboljšanja sigurnosti i razmjene vrijednih informacija među vozačima.
Imaš ideju za temu na web stranici? Javi nam se putem kontakt forme i podijeli svoje prijedloge kako bismo zajedno unaprijedili našu web stranicu i osigurali sadržaj koji je relevantan i koristan za naše članove i posjetitelje.





