Europsko vijeće za sigurnost prometa (ETSC) je, zajedno s organizacijama za zaštitu okoliša i sigurnosti na cestama, pisao europskim povjerenicima odgovornim za klimatsku akciju, energiju, okoliš i promet, pozivajući na preporuke o nižim ograničenjima brzine kao načinu rješavanja ovisnosti o ruskoj nafti, kao i emisijama i cestama smrtni slučajevi.
Šest organizacija kaže da je s katastrofalnom invazijom na Ukrajinu europsko oslanjanje na rusku naftu postalo strateška prijetnja, a trenutna kriza zahtijeva hrabre akcije.
Skupine zaključuju da, posebno u svjetlu velikih ušteda nafte, treba ozbiljno razmotriti uključivanje preporuke o ograničenjima brzine u planiranu strategiju Komisije o energetskoj sigurnosti koja bi trebala biti objavljena u svibnju.
Prema ETCS-u, najbolje rješenje u trenutnoj situaciji je usporavanje svih vrsta automobila. Kamioni bi se apsolutno trebali držati brzine od 80 km/h, dok se za osobne automobile predlaže 100 km/h, čak i na autocestama. Na taj se način dnevno moglo spasiti stotine tisuća barela sirove nafte.
Organizacija daje primjere izračuna. Kad bi svi kamioni u Europi iznenada usporili za 10 km/h, moglo bi se uštedjeti 140.000 barela sirove nafte dnevno svaki dan. I treba naglasiti da bačva ima oko 159 litara. Kada bi, pak, svi osobni automobili u Europi usporili sa 120 na 100 km/h, njihova bi prosječna potrošnja goriva pala za 20 posto, uz tek nešto duže vrijeme putovanja.
Štoviše, ETCS izračuni su više od samo prijedloga. Organizacija ih je poslala potpredsjedniku Europske komisije u obliku službenog pisma kojim se potiče na promjenu propisa. Slične zahtjeve zaprimili su i predstavnici pojedinih odbora koji se bave prometom, energetikom i ekologijom u Bruxellesu.