Španjolska je nakon Portugala, uvela zabranu utovara i istovara industrijskih vozila od strane njihovih vozača, koja će stupiti na snagu 3. rujna 2022. (za sve vozače, čak i one strane).
Ovo je jedna od mjera uključenih u zakonski paket za cestovni promet pod nazivom Ley de Ordenación de los Transportes Terrestres (Lott), koji je stupio na snagu prošlog ožujka.
Pravilo predviđa neke iznimke za vrste specijalizirane robe, gdje je doprinos vozača bitan, kao što su transporteri automobila, cisterne, selidbe i distribucija paketa.
U tim slučajevima, međutim, prijevoznička tvrtka mora jamčiti određenu naknadu vozaču, koja mora biti navedena na računu kupcu.
Kašnjenje mjere u usporedbi s drugim pravilima Lotta je zbog potrebe da točke utovara i istovara osiguraju osoblje. Kazne za one koji ne poštuju ovu zabranu kreću se od 4000 do 6000 eura.
Portugal je već zabranio sudjelovanje vozača u utovaru i istovaru vozila
Iznimke su radnje istovara i vezivanja gdje vozač treba savjetovati i intervenirati.
Utovar i istovar tereta izravno od strane vozača i dalje će biti moguć, ali samo u nekoliko situacija (kod selidbe, dostave paketa, ADR cisterne…)
Nepoštivanje odredbi je kažnjivo novčanom kaznom od 1250 do 15.000 eura – poručuju iz transportne organizacije Fenadismer.