Tri godine nakon što je DAF počeo isporučivati modele XG i XG+ s kabinama koje su duže od standardnih, pojavile su se nove informacije iz Belgije o kontroverzama vezanim za dužinu tih vozila.
DAF XG i XG+ modeli su dizajnirani s ciljem poboljšanja aerodinamičnosti, a njihova duža kabina od otprilike 40 centimetara omogućuje veći komfor i efikasnost. Međutim, saznanja iz Belgije ukazuju na to da su inspekcijske službe počele provjeravati nova vozila te ih optuživati za prekoračenje maksimalne dužine.
Problem u Belgiji
Prema informacijama koje je objavila tvrtka Transport in Nood, vozači DAF kamiona u Belgiji su se suočili s brojnim zadržavanjima zbog navodnog prekoračenja dopuštene duljine kombinacije. Ova situacija može dovesti do kazni i dugih kašnjenja, stvarajući veliku pometnju u transportnoj industriji.
Kako se zaštititi
Za zaštitu svojih interesa, Transport in Nood preporučuje da vozači tijekom pregleda pozovu se na Uredbu EU 2007/46/EG, koja je na snazi od 7. svibnja 2020. DAF Trucks Benelux je također razvio trojezični dokument koji objašnjava zašto su novi DAF-ovi duži, te ukazuje na relevantne odredbe zakona EU i Belgije. Ovaj dokument je dostupan za preuzimanje i preporučuje se vozačima da ga imaju uz sebe kako bi izbjegli potencijalne probleme (preuzmite dokument).
Dodatni problemi za druge kamione
Osim DAF-a, druga vozila, poput Volvo FH Aero, Renault Gama T i Mercedes Actros, također imaju produžene kabine. Postavlja se pitanje hoće li inspekcijske službe na isti način reagirati na vozila drugih marki koja se oslanjaju na slične propise.
Želiš vidjeti više ovakvih članaka? Postani član udruge Convoy, najveće zajednice profesionalnih vozača u Hrvatskoj, i doprinesi našem cilju poboljšanja sigurnosti i razmjene vrijednih informacija među vozačima.
Imaš ideju za temu na web stranici? Javi nam se putem kontakt forme i podijeli svoje prijedloge kako bismo zajedno unaprijedili našu web stranicu i osigurali sadržaj koji je relevantan i koristan za naše članove i posjetitelje.