Projekt udruge Convoy. Ne tipkaj samo vozi

EU odustaje od ideje da 17-godišnjaci upravljaju kamionima

Sve o tahografu

Preplatite se na Newsletter

Informirat ćemo vas o novim vijestima, važnim događanjima vezanim uz struku.

Europska unija završila je modernizaciju Direktive o vozačkim dozvolama, a jedna od najpraćenijih tema u prijevozničkom sektoru odnosi se na mogućnost da 17-godišnjaci upravljaju teškim teretnim vozilima. Iako je ta ideja bila dio ranih prijedloga reforme, u konačnoj verziji EU se odlučila za konzervativniji pristup. Minimalna dob za samostalno upravljanje kamionima i dalje ostaje 18 godina.

Ova odluka važna je za cijelu zajednicu profesionalnih vozača, a u udruzi Convoy posebno pratimo promjene jer izravno utječu na obrazovanje, sigurnost i budućnost naše struke.

Prvotni prijedlozi i razlozi za njihovo uvođenje

U ranoj fazi rasprave predloženo je da se omogući vožnja kamiona za vozače od 17 godina, ali isključivo uz pratnju iskusnog profesionalnog vozača. Cilj takve mjere bio je privući mlađe naraštaje u sektor transporta i ublažiti kronični nedostatak vozača u brojnim državama članicama.

Prijedlog je izazvao snažnu raspravu među strukom: dok su neki prijevoznici naglašavali potrebu za jačanjem kadra, mnogi sigurnosni eksperti upozoravali su da je upravljanje teškim vozilima odgovornost koja nadilazi iskustvo prosječnog sedamnaestogodišnjaka.

Što se promijenilo u završnoj verziji europskog zakonodavstva

U finalnoj Direktivi Europska unija zadržala je minimalnu dob od 18 godina za samostalno upravljanje vozilima kategorije C. Naglasak je prebačen na sigurnost prometa, bolje obrazovanje kandidata i modernizaciju ispita. U odluci je jasno istaknuto da je razina prometne zrelosti presudna kada je riječ o vozilima mase koja višestruko nadmašuje osobne automobile.

Službene informacije o usvojenim pravilima dostupne su u dokumentima Europskog parlamenta: EU parlament.

Također, Europska komisija objavila je da je nova Direktiva stupila na snagu te da države članice sada trebaju prilagoditi svoje nacionalne propise: Urban mobility.

Sigurnost kao ključni argument

Tijekom rasprave istaknuto je da su mladi vozači statistički skloniji prometnim nesrećama, bez obzira na kategoriju vozila. Kod teških teretnih vozila, posljedice nesreća mogu biti daleko ozbiljnije, pa je EU odlučila da sigurnost mora imati prednost u odnosu na rješavanje manjka radne snage.


Želiš vidjeti više ovakvih članaka? Postani član udruge Convoy, najveće zajednice profesionalnih vozača u Hrvatskoj, i doprinesi našem cilju poboljšanja sigurnosti i razmjene vrijednih informacija među vozačima.

EU odustaje od ideje da 17-godišnjaci upravljaju kamionima

Imaš ideju za temu na web stranici? Javi nam se putem kontakt forme i podijeli svoje prijedloge kako bismo zajedno unaprijedili našu web stranicu i osigurali sadržaj koji je relevantan i koristan za naše članove i posjetitelje.

spot_img

Ne tipkaj samo vozi

spot_img

Truck Show