Nizozemsko udruženje prijevoznika VERN, preporučuje privremeno isključivanje ACC/AEBS kada je to potrebno

Nizozemsko udruženje VERN (Vereniging Eigen Rijders Nederland) nedavno je objavilo vozačima kamiona preporuku da privremeno isključe sustave podrške kao što su Adaptive Cruise Control (ACC) i Advanced Emergency Braking System (AEBS) u specifičnim, rizičnim prometnim situacijama. Ovaj prijedlog izazvao je burne reakcije, posebno iz Transport en Logistiek Nederland (TLN), što otvara pitanje kako uravnotežiti tehnologiju i iskustvo vozača.

Detalji savjeta VERN-a

Prema VERN-u, u gustoj i nepredvidivoj koloni – tzv. “ritsend” promet – automatizirani sustavi poput ACC-a mogu naglo intervenirati, uzrokujući opasno kočenje i rizik od destabilizacije tereta čak i ako je pravilno osiguran (Vern NL). Stoga se privremeno isključivanje ACC-a u tim situacijama smatra “legitimnim izborom vozača” koji može bolje procijeniti situaciju (Vern NL). VERN naglašava da je riječ o situacijskom savjetu, te da je trajno isključivanje AEBS-a nedopustivo, budući da su ti sustavi zakonski obvezni i spašavaju živote (Vern NL, Transport Online).

Reakcija TLN-a

Transport en Logistiek Nederland (TLN) oštro odbacuje VERN-ov prijedlog. Naglašava da su sustavi pomoći vozaču ključni za sigurnost i udobnost, te da najnovije verzije AEBS-a mogu automatski zaustaviti potpuno opterećen kamion, što je presudno za sigurnost prometa (Transport Online). TLN upozorava da je namjerno isključivanje sustava opasno, osobito ako vozač u određenom trenutku ne reagira pravodobno. Također poziva na suradnju s proizvođačima, Ministarstvom i jedinicama za nadzor prometa kako bi se tehnologija bolje uskladila s realnim uvjetima vožnje (Transport Online).

Poljski portal 40ton.net iznio je VERN-ov savjet kao članak pod naslovom: “Wyłączajcie przednie radary dla własnego bezpieczeństwa – raport z Holandii”, napominjući da je to samo jedno stajalište među mnogima te nudeći dodatne informacije o pravnim i tehničkim aspektima rada radara i AEBS sustava (40ton).

Na kraju

Ovaj slučaj ilustrira složenost integracije tehnoloških sustava u uvjetima gdje njihova nefleksibilnost može biti problematična. VERN-ov savjet može se razumjeti kao apel na prilagodbu automatizacije, ali TLN-ov odgovor jasno stavlja prioritet na strukturni značaj zakonski propisanih sustava za sigurnost. Ključno je pronaći sredinu – kroz tehničko usavršavanje, edukaciju vozača i suradnju industrije s regulativom.


Postani član udruge Convoy, najveće zajednice profesionalnih vozača u Hrvatskoj, i doprinesi našem cilju poboljšanja sigurnosti i razmjene vrijednih informacija među vozačima.

Saznajte zašto nizozemsko udruženje VERN preporučuje privremeno isključivanje ACC i AEBS sustava u rijetkim, ali rizičnim uvjetima vožnje, te kako strukturni odgovor TLN-a ističe važnost zakonski obveznih sustava za sigurnost na cesti.

Imaš ideju za temu na web stranici? Javi nam se putem kontakt forme i podijeli svoje prijedloge kako bismo zajedno unaprijedili našu web stranicu i osigurali sadržaj koji je relevantan i koristan za naše članove i posjetitelje.

Prethodni članakStrani vozači u Hrvatskoj potreba za strožom regulacijom
Sljedeći članakKultura sigurnosti u cestovnom prijevozu