Kako ostati budan?

Kada vozite duge relacijama, pogotovo noću, uobičajno je  da vam se drijema tj spava, pogotovo nakon dugog, napornog dana. To je, naravno, opasna situaciju i za vas i za ostale sudionike prometa. što se može učiniti da ostanete budni i nastavite voziti?

1.       Držite nepce budnima – popijte neko energetsko piće.  Na ovaj način možete produžiti stanje budnosti  i osvježiti se na neko vrijeme.  Dobro je i uzeti komad jabuke, naranče ili limuna pa ga polako cuclati. Sva hrana koja je lagano kiselkastog okusa ce vas održati dodatano budnim.

No, budite oprezni, jesti za vrijeme vožnje također može biti opasno!

2.       Jedite polako! Ako imate hranu koja se sastoji od više djelova, uzimajte dio po dio, a ako imate veći komad hrane , grizite polako i sa pauzama – što ste aktivniji, duže ste budni

3.       Pijte polako. Kofeinska pića su dobra za ostati budnim i također su dobar diuretik što će vas natjerati da češće radite male pauze čime čete se dodatno razbuditi.

4.       Slušajte muziku koju ne volite, sto je ugodnije i melodičnija muzika više čete biti pospani. Što vas muzika više razdražuje i smeta – duže ćete ostat budnim. Možete i mijenjati stanice  i pojačati glasnoću.

5.       Pjevajte uz glazbu ili ako imate suvozača pričajte s njim.  Izbjegavajte pričanje na mobitel!   Pjevanje i razgovor s drugom osobom su aktivnosti koje  vas također mogu držat budnim.

6.       Povremeno protresite glavu, udahnite duboko,  uštipnite se za lice

7.       Otvorite prozor. Hladan i oštar vjetar Vas također mogu držati u budnom stanju, no budite oprezni ako nosite kontaktne leće, hladan vjetar može  isušiti oči i time omesti vidno polje.

8.       Ukoliko imate problema sa nesanicom i koristiti lijekove za spavanje, svakako prije dugog putovanja / vožnje pokušajte izbjeći konzumiranje istih.

9.       Postavite sjedalo u položaj na kojeg niste navikli.  Kada se naviknete na taj položaj, ponovo ga promijenite.

10.   Zaposlite vaša osjetila, jedite suncokretove sjemenke ili čips. ( zvuk hrskanja i sami okusi u ustima  čine vaša osjetila budnim.

11.   Žvačite gumu za žvakanje. Ona zaustavlja zijevanje, koje vodi drijemanju! Žvačite  i kada Vam se usta umore, a kada guma za žvakanje izgubi okus , uzmite novu.

12.   Ako ste i dalje pospani, stanite sa strane, izađite iz kamiona i napravite par krugova oko vozila, Fizička aktivnost će vas razbuditi.

13.   Ako želite malo odspavati, postavite alarm na 15 minuta. San koji traje duže od 15 minuta je dubok san iz kojeg ćete se teško  razbuditi. 15 minuta sna je dovoljno da Vas održi sljedeća dva sata budnim.